Tips hur man lättare kan somna!?

Fick ett litet Tips på hur man skulle kunna somna lättare om man har lite svårt att somna ibland, Vet inte om det funkar har inte själv så svårt att somna, Så har inte kunnat testa det men det kan ju vara ett bra tips för vissa som har lite svårt,

Gör så här
Låt oss säga att du tänker på vad en arbetskamrat, eller chefen, sa på jobbet.
Eller på vad en viss person menade i en viss situation.
Ändra inte på vad du tänker och ältar utan på sättet du gör det på. Gör allt likadant - fast i slow motion.
När du är trött reagerar du långsammare, du utför allt långsammare och du tänker långsammare, så i stället för att vänta på att bli trött så gör du som du gör när du är trött, så blir du också trött.


Exempel:
Vad menade egentligen chefen när han sa "Den kan göras bättre" Vad menade han? Kan jag göra den bättre eller var jag inte tillräckligt bra?
Ta alltihop i slow motion, lägg gärna in en fejkad gäsp.


"vad.......menade...........................han...................................egentligen...
.................................(gäsp).................................när.............han..................
............sa........................den...........................................kan........................
....................................................göras............................................................
.......bättre........................................vad..............................(Gäsp)............
............................menade.......................................................han?...............
.....................................................kan.......................jag..............................
.............................göra.........................................den....................................
.........................bättre?.........................................eller..................(gäsp)
...............................................var........................................jag.....................
.......inte.........................................................................................tillräckligt
........................................(gäsp).............................................................bra"

Grubbla i slow motion tills du somnar.


Låter faktiskt lite kontigt men Ja det kanske Hjälper för någon?? Själv har jag ju mina egna knep om jag inte kan somna=)


Hoppas nu att ingen kommer att ligga sönmlös i fortsättningen hehe..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0