Fokusera på det som är bra i Livet!!

Det är lite lustigt med folk ibland, Är men nöjd med sitt liv så finns det folk som ifrågasätter en för det och undrara varför man inte går och ältar saker eller varför man inte har några större problem m.m, och en Del kan till och med gå runt och tro att man förtränger något? Är det inte konstigt eller??


jag tycker iallfall att man ska fortsätta på det spåret att vara sådär härligt nöjd och lycklig om man väljer att vara det det måste ju vara underbar känsla eller?  Men frågan är då varför finns det då folk som tror så att man  förtränger saker och ting?? Någon som har ett svar på det????


Jag har hittat en bra övning  så man kan fortsätta höja Livskvalitén genom att ställa frågor til sig själv och fokusera på det som är utvecklande och Positivt


*Vad är du mest stolt övet ditt liv just nu?
*Vad är du meest nöjd med i ditt liv just nu?
*Vad är du taksam över i ditt liv just nu?
*Vad känns spännande i ditt liv just nu?
*Vad känns viktigast i ditt liv just nu?
*Vad njuter du av mest  av i ditt liv just nu?

För jag anser att vi har ett eget ansvar för hur vi vill leva och uppfatta våra Liv,  är det någon som håller med mig? eller har någon annan synpunkt?









(betyder inte att folk i min omgivning ifrågasätter folk som är härligt lyckliga)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Joo jag håller med, men en sak jag tycker är viktig att nämna är att vi måste veta att oftast det vi tycker och tänker har skapats av våran uppväxt och erfarenheter, ja av samhället kort å gott. Vi har lärt oss att inte vara nöjda och då tycker vi det är konstigt när vissa är det tyvärr. Jag tror att så fort vi vet det, är medvetna om det, är det den enda chansen att ändra på våran uppfattning om livet m.m. Vi kan gå en annan väg, vi måste bara få veta att det finns olika vägar att gå först, våga bryta sig ifrån normen som sitter så hårt inpräntade i våra hjärnor, vi tror allt vi tänker är självklart, vilket det ju egentligen inte är...

2008-05-10 @ 10:14:13
URL: http://www.linkopingsbo.se/sofia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0