Att äta för de små grå!

Kom på att innan så satt jag och läste i en tidning (PS) att man kan äta sig smartare, Hmmm stämmer det tror ni?? Så här stod det

* Du blir mer uppmärksam
1-2 koppar kaffe, särkilt efter lunch höjer alltså bevisat din professionella vaksamhet

* Du klara stress bättre
Vitamin B5 kallas antistressvitaminer finns speciellt i Advokado och svamp. över huvudtaget är det bra att äta frukt och grönt för att återställa balansen.



*Du lär dig enklarare nya saker
Genom att äta mycket blåbär, (en bra idé kan vara att göra en blåbärs drink på morgonen)

* Du får lättare att placera ansikten och hitta rätt ord
Kolhydratrik kost med lågt GI, tex. fullkornspasta och råris ger hjärnan kontunueligt tillskott av Glukos.

Kanske kan stämma vad vet jag men kan ju vara roligt å tänka på t.ex när man är stressad,

"Så är det äter man ordentligt med kolhydrater till frukost med lågt GI, så klarar man bättre av jobb eller skolan! T.ex Gröt, Musli"


Nu fick vi lite å klura på kan det vara så!??


 




Kommentarer
Postat av: snuffen

hej haha jag var tvungen att kika här innan jag starade med mitt plugg...

vilka bra grejjer!!!

"placera ansikten"-lågt gi...det låter som sanna äter mycket lågt gi med det ansikts/personminnet du har=)

hehe..b5 är också jättebra för huden:
www.vitaminb5.se

2008-05-07 @ 20:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0