Någon god potatissallads recept?

Snart är denna jobbdag avklarad skönt! Sen är det bara å stressa hem till våra gäster som kommer precis när mitt tåg anländer till Linköping!

haha jaa ibland  så blir det lite virrigt i mitt huvud men det är gillar ja! skönt å inte vara perfekt haha... *bäst å se det positivt* hehe

Haft min tvåtimmars lunch idag skönt slappa i solen köpte mig ett par solglajjor också härligt=)

Är det någon som har en god potatissallads resecpt haha?? snälla hjälp mig å hitta på något gott!

ska fixa det sista//


Kommentarer
Postat av: sarahbelinda

Potatissallad med fetaost och oliver


600 g kokt delad svensk färskpotatis

2 dl skuren purjolök

150 g fetaost bruten i bitar

1 dl oliver

10 rivna basilikablad

1 knippe rucolasallad

1 dl skivad rödlök

2 dl grovt tärnad tomat (gärna 2 olika färger)

Dressing:

3 msk olivolja

2 msk balsamicovinäger

1 msk dijonsenap

Gör så här:

1. Rör ihop olja, vinäger och senap. Smaka av med salt och peppar.

2. Blanda ihop resten av ingredienserna och rör runt.

3. Slå på vinägretten och smaka av med salt och svartpeppar. Tänk på att både osten och oliverna är salta i grunden.´

Hittade det receptet på internet, tnkte att det kan vi ju ha som förslag iallafall,m sen ha i lite som man vill och känner för? =)

2008-04-29 @ 19:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0